آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی

فرآیندهای آب شیرین کن کن صنعتی مقادیر زیادی آب نمک ، احتمالاً در دمای بالاتر از محیط تولید می کند و حاوی بقایای مواد شیمیایی قبل از تمیز کردن و تمیز کردن ، محصولات جانبی واکنش آنها و فلزات سنگین ناشی از خوردگی (به ویژه در گیاهان با پایه حرارتی) است. پیش تصفیه و تمیز کردن شیمیایی در اکثر کارخانه های آب شیرین کن ضروری است ، که به طور معمول شامل جلوگیری از رسوب زدایی ، پوسته پوسته شدن ، کف و خوردگی در نیروگاه های حرارتی ، و رسوبات سوخت زیستی ، مواد معلق و رسوبات در گیاهان غشایی است

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی که نام دیگرش دستگاه تصفیه آب صنعتی هست.به دستگاهی گفته می شود که آب آلوده به آن وارد و آب خالص از ان خارج می شود. که این آب قابل آشامیدنی هست. و به راحتی در دیگر صنایع قابل استفاده هست. کار این دستگاه تبدیل آب شور به آب شیرین هست.

آب شیرین  کن صنعتی ، آب دریا را به آب فرآیند ، آب سرویس دهنده و آب آشامیدنی تبدیل می کند. این تجهیزات همچنین آب دریا را فیلتر و ضد عفونی می کنند ، سختی آن را تنظیم می کنند و آب شیرین تولید شده یا ذخیره شده را به صورت معدنی در می آورند. شیرین کننده های آب دریا را با عملکردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی (RO) و همچنین تجهیزات تصفیه آب آشامیدنی با عملکردهای معدنی سازی و ضد عفونی ارائه می دهد. طیف محصولات این دستگاه شامل تجهیزاتی است که می تواند نیازهای مختلف کشتی های مسافری ، کشتی های تجاری ، شناورهای دریایی ، و تأسیسات و ساختمان های دریایی را برآورده کند. آب شیرین کن صنعتی RO از لحاظ اقتصادی و کم مصرف است ، مخصوصاً وقتی با اواپراتور مقایسه شود. اگر از سیستم بازیابی انرژی استفاده می کنید ، می توانید بازده انرژی بالاتری داشته و زمان استهلاک را کوتاه کند.در این سیستم از اجزا فراوانی استفاده می شود از جمله فیلتر ممبران و ....

 

 

انواع آب شیرین کن صنعتی

انواع آب شیرین کن صنعتی بسته به نوع آب ورودی به دستگاه و نوع آب خروجی از آن تقسیم بندی می شوند. انواع آب شیرین کن صنعتی به شرح زیر است:

  • آب شیرین کن کشاورزی
  • آب شیرین کن گلخانه ای
  • آب شیرین کن مرغداری
  • آب شیرین کن دریایی
  • آب شیرین کن بیمارستانی

 

آب شیرین کن مرغداری

دستگاه آب شیرین کن صنعتی در تولید و پرورش مرغ و انواع طیور آب نقش مهمی دارد. به عنوان مثال بیماری کانی بالیسم (خود خوری) یا نرمی استخوان و سنگ کلیه در مرغ منشاء در آبی دارند که مرغ می خورد. آب شیرین کن صنعتی در مرغداری ، آب مناسب با TDS مناسب برای مرغ را فراهم می کند معمولا بهترین TDS برای پرورش مرغ عدد ۳۵۰ می باشد.

 

آب شیرین کن دریایی

از پرکاربرد ترین آب شیرین کن های صنعتی نوع دریایی آن یا آب شیرین کن دریایی می باشد.از آب شرین کن های دریایی در کشتی ها ، لنج ها ، مناطق کم آب و بی آب و غیره استفاده می‌شود.

 

آب شیرین کن بیمارستانی و آزمایشگاهی

آب به عنوان یک حلال در آزمایشگاه ها و در دیالیز بیمارستان ها به عنوان آب ورودی به دستگاه دیالیز استفاده می شود. آب شیرین کن بیمارستانی و آزمایشگاهی کاربرد های دیگری همچون بخش های اتاق عمل ، بخش استریل و دیگر قیمت های یک بیمارستان کاربرد دارد.

 

ظرفیت آب شیرین کن صنعتی

ظرفیت آب شیرین کن صنعتی بسته به نوع و تعداد فیلتر دستگاهش (ممبران) دارد. هماطور که قبلا عرض کردیم ممبران ها در انواع ۴ اینچ و ۸ اینچ تولید می شوند که ظرفیت تولید هر یک از فیلتر ها متفاوت بوده و ظرفیت دستگاه را تغییر می دهند. حداقل ظرفیت دستگاه آب شیرین کن صنعتی ، ۵ متر مکعب در شبانه روز یعنی ۵۰۰۰ لیتر آب در ۲۴ ساعت کارکرد دستگاه می باشد و ظرفیت حداکثری در آب شیرین کن صنعتی وجود ندارد.

 

اجزا آب شیرین کن صنعتی

اجزاء آب شیرین کن صنعتی بسته به ظرفیت دستگاه و سازنده ان متفاوت است. به صورت کلی آب شرین کن صنعتی از پمپ ، فیلتر ممبران ، فیلتر ممبران یا پرشر وسل ، شاسی، فیلتر شنی، فیلتر کربنی، تابلو برق، لوله upvc، لوله استنلس استیل، گیج، پرشر سوئیچ، و غیره ساخته شده است. که این اجزا در دستگاه تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

 

نحوه کار آب شیرین کن صنعتی

در دستگاه تصفیه آب صنعتی یک لایه غشاء نیمه تراوا که فیلتر ممبران باشد با ایجاد فشار اسمزی توسط پمپ آب شیرین کن آب را تصفیه می کند. آب ورودی به فیلتر ممبران به دو بخش آب تصفیه یا permeate و آب تغلیظ شده (concentrate) یا فاضلاب تقسیم می شود.

هزینه گیاهان نوع غشای دستگاه تصفیه آب صنعتی به دلیل پیشرفت های اخیر در فناوری غشا کاهش یافته است ، اما هنوز هم بسیار گرانتر از هزینه تصفیه و استفاده از آب شیرین بالای سطح زمین (سدها ، رودخانه ها و غیره) است

هزینه شیرین سازی آب دریا در جهان به دلیل شرایط مختلف و پیچیده ای مانند ترکیب آب خام ، شرایط آب و هوایی ، قیمت انرژی ، هزینه ساخت ، سیستم مالیاتی و سیستم یارانه هر کشور دشوار است ، اما کارآمدترین نیروگاه است گفته می شود حدود 0.5 دلار آمریکا / متر مکعب است

هزینه ساخت نیروگاه نیز بسیار زیاد است. با برآورد کار و ظرفیت تولید آب کارخانه های شیرین سازی آب دریا در سراسر جهان ، 500 تا 1 میلیون ین به ازای هر 1 متر مکعب در روز ظرفیت تصفیه سرمایه گذاری می شود.هزینه ساخت کل کارخانه ساخته شده در کارلسپاد ، کالیفرنیا ، ایالات متحده حدود 1 میلیارد دلار (120 میلیارد ین) و ظرفیت پردازش روزانه حدود 190،000 متر مکعب است. (میزان سرمایه گذاری حدود 630،000 ین / متر مکعب).کل هزینه ساخت مرکز نمکزدایی آب دریا شرکت تامین آب منطقه 40.8 میلیارد ین است و حداکثر ظرفیت پردازش آن 50،000 متر مکعب در روز است. (میزان سرمایه گذاری حدود 820،000 ین / متر مکعب در روز

 به این ترتیب ، با توجه به پیشرفت تکنولوژی که از حدود نیم قرن قبل از کاربرد عملی آن ، می گذرد ، فناوری نمک زدایی آب دریا از لحاظ کارایی و هزینه بهبود یافته است ، اما انتظار می رود صرفه جویی در مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه بیشتر شود.

 

 

موارد استفاده از آب شیرین کن صنعتی در این صنعت ها هست:

  • نیروگاه های شیرین سازی آب دریا و تصفیه خانه های آب در مناطق و کشورهایی که تأمین مقدار آب مورد نیاز دشوار است
  • تاسیسات دستگاه تصفیه فاضلاب تاسیسات عمومی دستگاه تصفیه فاضلاب و تاسیسات تصفیه پسماند
  • گیاهان نمک زدایی و تصفیه خانه های آب رودخانه ها و دریاچه ها
  • دستگاه آب شیرین کن آب مورد استفاده در کارخانه هایی مانند آهن آلات ، کارخانجات قطعات الکترونیکی ، برج خنک کننده و ...
  • دستگاه آب شیرین کن برای آب مورد استفاده در هتل ها ، مسافرخانه ها ، حمام های فوق العاده عمومی و غیره
  • دستگاه آب شیرین کن آب مورد استفاده در کارخانه هایی مانند کارخانه های آبکاری
  • دستگاه آب شیرین کن آب مورد استفاده در کارخانه های تولید نوشیدنی ، کارخانه های تولید کاغذ و غیره.

 

خرید و راه اندازی آب شیرین کن صنعتی

برای راه اندازی یک آب شیرین کن صنعتی ، باید ابعاد و اندازه دستگاه توسط شرکت سازنده آب شیرین کن به کارفرما داده شود تا محیط مناسب جهت نصب و راه اندازی دستگاه مهیا گردد. باید توجه نمود راه اندازی آب شیرین کن صنعتی کاری نیست که بخواهیم آن را خودمان انجام دهیم و حتما می بایست توسط فرد متخصص انجام شود. فیلتر ممبران در این سیستم نقش مهمی دارد.

اولین اقدام جهت خریداری دستگاه آب شیرین کن صنعتی، انجام آزمایش آب است . در این آزمایش میزان سختی ، شوری و املاح موجود در آب ارزیابی می شود . از آنجایی که کیفیت آب در مناطق مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است با انجام این آزمایش ، شما دستگاه مخصوص کیفیت آب منطقه خود را خریداری می کنید . به این ترتیب کیفیت و بازدهی آب خروجی و تصفیه شده دستگاه افزایش می یابد و به دنبال آن موجب عملکرد بهتر دستگاه و تضمین طول عمر قطعات اصلی آن مانند فیلترممبران و پمپ فشار قوی می شود و در نتیجه استهلاک دستگاه بسیار پایین می آید.

 

  • ۰۰/۰۳/۲۴
  • عاطفه زینالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی